Translate

torsdag 10 april 2014

8d/9c Massmediabilder/mediekunskap

1. Gå in på mediekompass och gör testet. Jobba gärna två och två och diskutera.

2. Gå in och titta igenom varandras valda reklamer. Läs texterna kring bilderna.

9c-> klicka här. (Lösenord av Linda/samma som tidigare)
8d-> klicka här. (Lösenord av Linda/samma som tidigare)

3. Skriv ett inlägg på sidan med era reklamer. Vad du tycker om det du ser och läser i dina kamraters inlägg. 

Spelar det någon roll om reklambilder ser ut som de bilder som vi tittat på som kallas sexistiska och schabloniserande? Varför? Varför inte? 

Kan bilder påverka? Vad kan bilder påverka? Har det någon som helst betydelse? Vilken är din åsikt? Dela med dig.

Gör så här
Skriv namn (med röd text). Skriv ditt inlägg på samma sätt som vi gjort tidigare. Ex 
"När jag ser bilderna som finns publicerade här på sidan tänker jag... När jag läser vad mina klasskamrater skrivit tänker jag..." 
Jag (Linda) godkänner inläggen när de är klara. Ni kommer att kunna läsa allas inlägg/åsikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul om du vill kommentera vårt arbete på bloggen :)