Translate

torsdag 19 april 2012

Elevexempel konsthistoria valfri teknik år 9

"Denna bild är inspirerad av stilen: Surrealism. Redigeringen var väldigt simpel.
Photoshop: Jag började med att ta två bilder, en med mig i, och en utan. I den med mig suddade jag ut allt annat utom mig. Förlängde lite grejer, och målade lite skuggor.
Konstverket den är inspirerat av är Salvador Dalí:s konstverk, den där med elefanterna och dom andra djuren med jättelånga ben. 
Jag kan inte säga att jag har haft någon speciell stil i måleriet när jag gjorde denna. Eftersom det är ett fotografi. 
Eftersom jag precis hade laddat ner photoshop så ville jag ge mig på att göra en surrealistisk bild. Där jag på något sätt kunde redigera mig själv. Då kom jag att tänka på den där målningen med elefanterna med superlånga ben. Och då tänkte jag att jag kan ju göra mig med gigantiska ben. Så då var det bara ta gå ut och börja fota. 
iPhoto: Lade bara på lite filter. 
Om det är något jag är missnöjd med så är det skuggan på mig uppe på idrottshallen. En skugga kan egentligen inte gå så. Men jag hittade inte dokumentet, så det förblev så. Annars är jag väldigt nöjd med allting."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul om du vill kommentera vårt arbete på bloggen :)