Translate

måndag 14 januari 2013

Bildarbete år 9


Ur elevreflektion:

Jag har målat ett antal bilder som jag sätter ihop som en affisch, vissa bilder har jag gjort hemma och jag har målat med min ritplatta (Wacom Bamboo Fun pen) och de flesta bilder har jag gjort i Photoshop CS6, men några är gjorda i Corel Painter 12. 

Det jag målat är sådant som kommer upp när jag börjar måla, eller när jag målat en stund. Oftast får jag mina idéer när jag lyssnar på när andra pratar, eller om jag umgås för mycket med mig själv, vilket gör att jag kommer på lite konstiga tankar. Men när jag målar så bryr jag mig inte så mycket om hur det egentligen ser ut, utan jag målar så att jag tycker att det är/blir kul. 

Identitet är hur man ser på sig själv och hur andra ser på en. Det ändras beroende på vilka man träffar och umgås med. Identiteter kan också förstöra ens självkänsla eftersom, man märker hur andra ser på en, och dom kanske inte ser på en så som man själv vill bli sedd på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul om du vill kommentera vårt arbete på bloggen :)