Det du ser -> Min skulptur är rund i formen, det är taggar runt hela skulpturen. Taggarna har olika storlek.
Det du tycker att den föreställer -> Min skulptur föreställer/kan liknas vid en sjöborre.
2. Är din skulptur abstrakt eller organisk? Förklara hur man ser det?
Min skulptur är organisk. Det ser man på... Eftersom...
3. Vad vill du berätta med din skulptur? Förklara hur du har tänkt.
4. Vad har du hämtat inspiration/uppslag till idéer från? Ge exempel. Länka till bild.
5. Vad var utmanande i uppgiften med att skapa en abstrakt/organisk skulptur?
6. Vad har du lyckats bra med? Motivera.
7. Vad kunde du utvecklat, gjort annorlunda? Motivera.
7. Vad kunde du utvecklat, gjort annorlunda? Motivera.
8. Lägg in bilden av din skulptur som du gjort i Fingersketch.com
När du gör fråga 3 - tänk på vad som står i kunskapskraven om
ERFARENHETER - ÅSIKTER - UPPLEVELSER
KOPPLA TILL FÖRETEELSER I OMVÄRLDEN.
Jag presenterar några elevexempel innan för att ge exempel på hur du kan tänka när du gör uppgiften.
Döp din inlämning till Klass_Namn_Skulptur
Lämna in på Fronter i inlämningsmapp som heter Skulptur år 9
Kunskapskrav för E år 9
- Du kan framställa olika typer berättande och informativa bilder som kommunicerar erfarenheter, åsikter och upplevelser med ett enkelt bildspråk och delvis genomarbetade uttrycksformer så att budskapet framgår.
- Du visar att du kan använda olika tekniker, verktyg och material på ett i huvudsak fungerande sätt och prövar då hur dessa kan kombineras för att skapa olika uttryck.
- Du visar också att du kan kombinera färger och former och bildkompositioner på ett i huvudsak fungerande sätt.
- Du visar att du kan utveckla idéer inom olika ämnesområden genom att återanvända samtida eller historiska bilder och bearbeta andra uppslag och inspirationsmaterial.
- Du visar att du kan tänka ut sätt att lösa uppgiften att du leder arbetet framåt.
- Du visar att du kan presentera dina bilder utifrån syftet med uppgiften och sammanhanget.
- Du visar att du kan ge enkla omdömen om hur du arbetar och att du då även kan reflektera kring bildernas uttryck, innehåll, funktion och kvalitet.
- Du visar att du kan tolka samtida och historiska bilder.
- Du visar att du kan resonera på ett enkelt sätt och att du kan göra kopplingar till egna erfarenheter, andra verk och företeelser i omvärlden.
- Du visar att du kan beskriva bildernas uttryck, innehåll och funktion på ett enkelt sätt och använder dig då av termer och begrepp som förekommer inom bland annat bildämnet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Kul om du vill kommentera vårt arbete på bloggen :)